Leder til HR og Organisationsudvikling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du forene mange dygtige medarbejderes kompetencer og være med til at sætte den strategiske HR-dagsorden, så har vi brug for dig.

Dine vigtigste opgaver

Du kommer til en kommune med tydelige politiske visioner og strategier, som vi hver dag arbejder ihærdigt for at føre ud i praksis. Det er blandt andet disse visioner og strategier, som du tydeligt – både indadtil i HR og Organisationsudvikling (HRO), i Center for Politik og Organisation, og i hele kommunen – skal være i stand til at kommunikere og oversætte, så kommunens mange ledere og medarbejdere kan føre dem ud I praksis til gavn for den fælles kerneopgave.

Det betyder at du skal sætte retning, vide hvordan opgaver løses både på det strategiske og det operationelle niveau, og du skal være I stand til at prioritere og sikre en god og smidig sammenhæng mellem niveauerne, så organisationen kan mærke at HR giver værdi I praksis.

Indadtil I afsnittet har du den vigtigste opgave med at lede de mange medarbejdere med vidt forskellige faglig baggrund og anciennitet. Du bliver således direkte personaleleder for ca. 21 medarbejdere, og bliver desuden personaleleder og tæt sparringspartner for en teamleder, der har ca. 15 medarbejdere som hun er leder for.

Dine kompetencer
Du er en erfaren personaleleder og ”knuselsker” den disciplin, fordi du kan se hvor vigtigt det er, at ledere og medarbejdere yder deres bedste hver dag.

Du arbejder for et godt og udviklende fysisk og psykisk arbejdsmiljø, der sikrer de bedst mulige rammer.

Du har erfaring med og kender til at arbejde helhedsorienteret og understøttende, når mange fagligheder skal løse opgaver i fællesskab.

Du har fokus på løbende udvikling og optimering af arbejdsgange med et stærkt fokus på digitale løsninger og ny teknologi.

Løbende kompetenceudvikling af medarbejderne er ligeså vigtigt, så HRO derved hele tiden fremstår som en kompetent samarbejdspartner for kommunens øvrige ansatte.

Du skal stå godt på begge ben, når HRO befinder sig i et krydspres, hvor mange interesser skal balanceres til fælles gavn for opgaveløsningen.

Du er fuldstændig klar over hvad en ledelsesstil der tager udgangspunkt i ord som tillidsskabende, empatisk og motiverende betyder i praksis – og du har gode eksempler på hvornår du er lykkedes med det.

Du samarbejder, lytter, kommunikerer, og skærer igennem, når det kræves.

Du må gerne have erfaring fra en politisk ledet organisation, så du er hjemmevant i de til tider kringlede beslutningsveje og arbejdsgange.

Det får du hos os
Du kommer til en kommune, der er kendetegnet af en kultur, hvor der er højt til loftet, som betyder, at man godt må begå fejl, men samtidig skal lære af dem.

Vi fokuserer på medinddragelse og medansvar, idet vi tror på, at beslutninger og strategier bliver bedre med en tidlig og reel medarbejderinddragelse i forbindelse med løsning af kerneopgaven til gavn for kommunens borgere og virksomheder.

Du får masser af opgaver og mulighed for at være leder – både i den daglige nære ledelse, og i den mere strategiske ledelse, hvor du bliver en del af den samlede ledergruppe i Center for Politik og Organisation.

Du får et professionelt onboardingforløb, der er skræddersyet til dine behov.

Vi har en afslappet og uhøjtidelig tone i hverdagen, hvor der er plads til et godt grin, og vi elsker kage, slik og godt morgenbrød.

Hvem er vi
Det afsnit du bliver leder for er netop fusioneret og har ca. 40 medarbejdere, som kender hinanden godt, og som allerede I dag samarbejder om hele HR-paletten, det vil sige, alt hvad der ligger inden for HR og personalejura, løn, ledelses- og organisationsudvikling, arbejdsmiljø og MED - samarbejdet.

Afsnittet er en del af Center for Politik og Organisation, der har ca. 80 medarbejdere og omfatter også Politisk Sekretariat og Digitalisering samt Ballerup Kommunes stadsarkiv.

Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte Centerchef Mette Ebdrup på telefon 2516 9716. Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Stillingen er beskrevet nærmere i stillings- og personprofil. 

Nedenfor finder du link til:

Stillings- og personprofil
Vision 2029
Ledelsesgrundlag 
Ballerup Kommunes MED-aftale
Strategi for fastholdelse - uddannelse - rekruttering i Ballerup Kommune

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdato er den 1. oktober 2023

Vi forventer at holde 1. samtalerunde fredag den 18. august.

Og 2. samtalerunde torsdag den 24. august.

Mellem 1. og 2. samtalerunde ligger der en logik- og persontest, der indebærer en tilbagemelding på begge resultater.

Ansøgningsfrist: 15. august 2023

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Furesø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://job.ballerup.dk/ad/leder-til-hr-og-organisationsudvikling/ihj79m/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5883552

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet