Vi søger to arbejdsmarkedsrådgivere til at varetage indsatsen for sygemeldte borgere.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at understøtte sygemeldte borgere i at blive fastholdt på arbejdsmarkedet? Så er du måske vores nye kollega!

Vi søger to arbejdsmarkedsrådgivere til at varetage indsatsen for sygemeldte borgere. Begge stillinger er som led i en opnormering, da vi ønsker at styrke samarbejdet med den sygemeldtes arbejdsplads.

Stillingerne som arbejdsmarkedsrådgivere

Vi søger to arbejdsmarkedsrådgivere med kendskab til sygedagpengelovgivningen, som både kan varetage fastholdelsesindsatsen på den sygemeldtes arbejdsplads og rollen som myndighedssagsbehandler.

Som arbejdsmarkedsrådgiver skal du indgå i tæt dialog med borger og virksomhed. Det er vigtigt, at du brænder for området, kan se muligheder og er hurtig og udadvendt i forhold til indsatsen.

Du vil bl.a. få følgende opgaver:

  • afholde opfølgningssamtaler med sygemeldte borgere, personligt, telefonisk og digitalt, samt opfølgning på den sygemeldtes arbejdsplads
  • træffe afgørelser i henhold til Sygedagpengeloven
  • indhente lægelige attester, iværksætte relevante tilbud og afklare borgerens arbejdsevne – herunder indstille til kommunens rehabiliteringsteam for de borgere, der er i målgruppe for fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension
Derudover forventer vi, at du kan vejlede borgere og arbejdsgivere i brugen af delvise raskmeldinger, iværksætte jobrettede indsatser og udbrede kendskabet til brugen af de handicapkompenserende ordninger.

Om dig

Du har erfaring fra sygedagpengeområdet og det er en fordel, hvis du også har erfaring som virksomheds- eller fastholdelseskonsulent. Vi forestiller os at du:
  • Har relevant faglig uddannelse og kompetence inden for området
  • Kan yde god service over for både virksomheder og den sygemeldte
  • Trives i en hverdag med mange skift og deadlines
  • Arbejder struktureret og selvstændigt i opgaveløsningen
  • Har flair for at koordinere og planlægge dine arbejdsopgaver
  • Kan skabe resultater gennem personlig indsats
  • Forstår at arbejde relationelt og formår at stille realistiske og udviklende krav til borgere.
  • Er god til at formulere dig både mundtligt og skriftligt
  • Har styrke til at omsætte lovgivningens krav, forventninger og muligheder

Hvem er vi?

Job og Helbred er en del af Jobcenter Lyngby-Taarbæk under Center for Unge, Borgerservice og Arbejdsmarked. Afdelingen består af 30 engagerede medarbejdere, som har fokus på faglighed og sikring af et tæt sammenspil mellem borgere, virksomheder og indsatser.

Vi kan tilbyde dig

Vi er en travl og spændende arbejdsplads, hvor vi har fokus på borgerinddragelse og hvor samarbejde på tværs er en forudsætning for at lykkes. Vi kan tilbyde:
  • Dygtige kollegaer der med mange forskellige uddannelsesmæssige baggrunde i fællesskab løfter beskæftigelsesindsatsen i Lyngby-Taarbæk kommune
  • En arbejdsplads hvor vi stræber efter at skabe resultater
  • Et bredt fagfællesskab på tværs af alle afdelinger i jobcentret
  • Et fagligt miljø hvor beskæftigelsesfaglighed er på dagsordenen
  • En hverdag med højt til loftet og masser af humor
  • Fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde

Stillingerne er på 37 timer om ugen med tiltrædelse hurtigst muligt. Løn i henhold til HK eller Dansk Socialrådgiverforening.

Vi glæder os til at modtage din skriftlige ansøgning vedlagt et CV. Ansøgningsfristen er mandag den 28. august 2023, kl. 12.00. Vi forventer at afholde jobsamtaler tirsdag den 29. august 2023.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte afdelingschef Birgitte Westphal Ovesen på tlf. 2143 3511 eller arbejdsmarkedsrådgiver Ceylan Türkmen på tlf. 4597 3351.

Ansættelsesforhold
Fuldtid

Tiltrædelse
Hurtigst muligt

Arbejdssted
Center for Unge, Borgerservice og Arbejdsmarked, Toftebæksvej 12, 2800 Kongens Lyngby

I Lyngby-Taarbæk bliver du del af et stærkt fagligt fællesskab med høje ambitioner i en organisation med ca. 4.000 medarbejdere, der alle arbejder med det fælles mål – at skabe værdi for borgere og erhvervsliv. Vi lægger vægt på god ledelse, trivsel, faglige og personlige udviklingsmuligheder, kreativitet og nytænkning samt balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejdere hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Furesø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Lyngby-Taarbæk Kommune, Toftebæksvej 12, 2800 Kongens Lyngby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2298&ERId=84256

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5891281

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet