BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at skabe det gode match mellem vores borgere og virksomheder, og vil du hjælpe sygemeldte borgere tilbage til arbejdsfællesskabet, så søger vi lige nu en virksomhedskonsulent til arbejdsfastholdelse.
Teamet består foruden dig af 2 erfarne virksomhedskonsulenter, som varetager den virksomhedsrettede indsats for vores sygemeldte borgere i tæt samarbejde med opfølgningsteamet.
Vi tror på, at virkeligheden virker, og at det at være en del af arbejdsfællesskabet bidrager til det gode liv. Vi har derfor stort fokus på den virksomhedsrettede indsats. Som virksomhedskonsulent skal du være med til at matche vores sygemeldte med vores virksomheder i enten småjobs, ordinære timer eller virksomhedspraktik med henblik på udvikling og afklaring af arbejdsevnen. Du vil i det daglige indgå i et tæt samarbejde og koordinering med opfølgningstemaet. Du skal være kreativ og kunne se nye løsninger.
Dine arbejdsopgaver vil være, at:
- kunne matche potentialet hos den enkelte borger med mulighederne på arbejdsmarkedet og skabe åbninger hos virksomhederne
- varetage opfølgningen i forbindelse med den virksomhedsrettede indsats i form af opfølgnings-/jobsamtaler samt tilrettelægge borgerens forløb i samarbejde med virksomheder og sagsbehandler
- skabe individuelle løsninger så skånebehov tilgodeses og der samtidig skabes progression gerne mod ordinære timer
- dokumentere indsatserne undervejs i forløbet i vores fagsystemer.
Vi forventer af dig, at:
- du har lyst til, og gerne erfaring med, at arbejde som virksomhedskonsulent
- du skal kunne skabe jobåbninger
- du har stor viden om arbejdsmarkedet og arbejdsmarkedsforhold
- du har et højt servicegen - vi er virksomhedernes samarbejdspartner, og vi forventer, at du altid yder lidt ekstra
- du kan skabe motivation hos den enkelte borger og samarbejde ud fra en anerkendende, ressourcebaseret og løsningsfokuseret tilgang
- du har gode samarbejdsevner og tager ansvar for din del af opgaveløsningen i teamet
- du har gode kommunikative evner, og er indstillet på en del skriftligt arbejde, der handler om at beskrive borgernes udvikling
- du har stærke IT - kompetencer og datadisciplin og forstår vigtigheden af dette
- du har kørekort
Derfor skal du vælge os
Vi er en arbejdsplads med engageret medarbejdere, vi har et godt arbejdsmiljø med plads til hinanden og vores forskelligheder.
Vi tager ansvar for hinanden og arbejdsopgaverne, og vi sætter pris på godt humør og en positiv tilgang til hinanden.
Du kan desuden forvente:
- spændende og udfordrende arbejdsopgaver, med løbende udvikling i opgaveløsningen
- en åben dialog og feedbackkultur, hvor vi har fokus på faglig og kollegial sparring og sammen skaber de bedste betingelser for læring og vidensdeling
- en arbejdsplads med en glad struktur, hvor vi vægter, at opgaverne løses bedst på tværs af forskellige kompetencer i jobcenteret og kommunen
- at tingene går hurtigt, og der er mange bolde i luften
- stor selvstændighed i tilrettelæggelsen af egne opgaver
Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med forhandlingsberettigede organisation.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder Lasse Michaelsen på telefon 72 16 54 36
Ansøgningsfrist: 8. november 2023
Udvælgelse af ansøgere til samtale vil ske efterfølgende. Ansættelsessamtaler afholdes torsdag den 16. november 2023
Stillingen ønskes besat: 1. januar 2024
Praktisk
Der indhentes referencer fra tidligere ansættelsesforhold, hvis du kommer i betragtning til stillingen.
I Furesø Kommune sker løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny Løn.
Job i Furesø? Kom og vær med!
I Furesø skaber vi løsninger sammen. Med kolleger på tværs af organisationen. Med brugere og borgere – ja med alle, vi er kommune for.
Fællesskaberne er vores svar på de udfordringer, vores velfærdssamfund står foran i de kommende år, hvor flere får brug for velfærdsydelser og over længere tid. Og hvor nye ideer derfor skal forny den service, vi yder.
Derfor giver vi plads til mødet mellem fagene og mellem mennesker, for det er her, innovationen opstår. Vi koordinerer med hinanden på tværs af titler og fagligheder, og vi holder godt styr på den daglige drift for at skabe sammenhæng for vores borgere. Vores hverdag har fokus på nærvær fremfor fravær på en sund arbejdsplads med røgfri arbejdstid. Så kom og vær med. Vi har også plads til dig.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=2908ed88)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Furesø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Ydelse, Integration og Sygedagpenge, Hvedemarken, 3520 Farum
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5926338