Administrativ sagsbehandler til Ydelser

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi har travlt og derfor opnormerer vi vores ydelsesteam.

Vi er derfor på jagt… efter en ny verdensklasses kollega

Vil du være en del af et team, hvor der er højt til loftet, let til grin og et fantastisk arbejdsmiljø? Derudover er vi inspirerende (mener vi selv), nytænkende, ambitiøse og kan tilbyde et stærkt fagligt miljø med engagerede og hjælpsomme kollegaer.

Dine vigtigste opgaver

  • Sikre at borgerne modtager den rette ydelse til tiden og med den rette faglige begrundelse
  • Behandle ansøgninger og træffe afgørelser om forsørgelses- og enkeltydelser med udgangspunkt i gældende lovgivning
  • Løbende sagsbehandling af opgaver som opfølgning på, at borgerne får den korrekte ydelse såsom partshøringer og sanktioner.

Lovgivningen på området er kompleks, og en stor del af jobbet indebærer derfor også, at du dagligt skal vejlede borgere om muligheder og begrænsninger ud fra en helhedsorienteret, socialfaglig tilgang. Stillingen balancerer således mellem en myndigheds- og en servicefunktion, og vi lægger vægt på at borgerne oplever kvalitet og høj faglighed i deres møde med os.

Arbejdet med ydelser bliver betegnet som en samfundskritisk funktion. Det er med stolthed, vi er med til at sikre, at den rigtige ydelse udbetales til den rigtige borger på det rigtige tidspunkt.  

Dine kompetencer

  • Du kan arbejde systematisk, er nysgerrig, bevarer overblikket og ser tværgående sammenhænge
  • Du er professionel og respektfuld i kontakten til borgerne
  • Du vil tage aktiv del i den løbende udvikling
  • Du har relevant uddannelse og gerne erfaring inden for ydelsesområdet
  • Du har erfaring med at bruge kommunale it-systemer, særligt KY og KP
  • Du har gå-på-mod, er opsøgende, proaktiv og udadvendt
  • Du er en udpræget holdspiller med gode samarbejdsevner, som kommer i spil i teamet og i relationen til vores mange samarbejdspartnere
  • Du har let til smil, også når hverdagen er travl, og der opstår en vanskelig situation.

Det får du hos os
Du får frihed under ansvar, hvor du gennem en engageret indsats får mulighed for at præge din egen såvel som områdets udvikling.

Din oplæring vil blive tilpasset din erfaring afhængigt af din profil.

Du vil komme til at indgå i et tæt samarbejde med dine kolleger, men også med den øvrige organisation i et tværgående samarbejde med fokus på sammenhængende borgerforløb. Vi er sammen om hele borgerens sag.

I teamet har vi mulighed for løbende sparring med hinanden, på tværs af fagområder, med vores juridiske konsulent, fagkonsulent og leder.

Hvem er vi
Vi er organisatorisk placeret i afsnit for Borgerservice og Ydelser, som er en del af Center for Arbejdsmarked i Ballerup Kommune. Vi har direkte reference til teamleder Michelle Jeppesen.

Du bliver en del af et ydelsesteam med 17 engagerede kolleger. Vi lægger vægt på et stærkt fagligt miljø med daglig sparring i en uhøjtidelig tone – det skal være sjovt at gå på arbejde.  Du får en spændende og udfordrende fuldtidsstilling med alsidige opgaver.

Ydelser består, ud over Ydelsesteamet, af et Sygedagpengeteam, Pensionsteam samt et CPR- og Kontrolteam.

Vil du vide mere
Hvis du vil høre mere eller har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sagsbehandler Sanne Clausen på telefon 21 73 28 54 eller teamleder Michelle Jeppesen på telefon 3052 8375.

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsestidspunkt er den 1. august 2023 eller snarest muligt.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler tirsdag den 20. juni 2023

Ansøgningsfrist: den 16. juni 2023

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

 

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Furesø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://job.ballerup.dk/ad/administrativ-sagsbehandler-til-ydelser/6k9nb7/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5837919

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet