Er du den nye IT-projektleder til Statens It?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du planlægge og styre forskellige samtidige typer it-projekter til aftalt tid, økonomi og kvalitet i samarbejde med kunder, leverandører og organisationen? Vil du bidrage til, at Statens It lever op til sit strategiske pejlemærke ”Pålidelige projekter”? Hvis du kan svare ’ja’ til ovenstående, så synes vi du skal sende os en ansøgning – også selvom sommerferien nærmer sig.

Stillingen som it-projektleder er placeret i området ”Serviceudvikling & Projekter”, hvor du som projektleder vil indgå i et stort team med områdets øvrige 45 projektledere. Området er et kompetencecenter i Statens It, der udlåner arkitekter og projektledere til projekter i Statens It.

Området bidrager sammen med den øvrige organisation til at understøtte det strategiske pejlemærke ”Pålidelige projekter ”, som betyder, at Statens It skal være et effektivt projekthus, som understøtter kundernes it-projekter i et tæt samarbejde.

Som projektleder i Statens It skal du planlægge og styre en portefølje af projekter i tæt samarbejde med kunder, leverandører, projektdeltagere og øvrig organisation.

Du får bl.a. til opgave, at:

  • analysere, planlægge og styre leverancer til aftalt tid, økonomi og kvalitet i samarbejde med relevant projektorganisation
  • udarbejde projektaftaler, projektstatus, risikoanalyse og øvrig relevante projektmaterialer til brug for forventningsafstemning med kunden
  • formidle både mundtligt og skriftligt it-tekniske løsninger til kunderne
  • følge op på aftalte projektleverancer, ændringsanmodninger, estimater og burn-rate
  • sikre gennemførelse af test, driftsprøve og håndtere relevante ITIL processer.
Du vil også skulle sikre, at kunden leverer driftsdokumentation i forbindelse med udvikling og vedligehold af fagsystemer.

Om dig Du vil være den helt rigtige til jobbet, hvis du bl.a.:

  • har en it-teknisk indsigt om infrastruktur og drift generelt
  • har en proaktiv og selvstyrende tilgang til din projektportefølje
  • kan håndtere og bevare overblikket over en større projektportefølje
  • har en pragmatisk tilgang til værdifulde og cost effektive projektleverancer
  • er god til at samarbejde og etablere en stærk projektorganisation i tæt samarbejde med kunder, leverandører, projektdeltagere
  • er en stærk kommunikator både mundtligt og skriftligt, herunder dokumenterende i relation til (styregruppe-)møder, projektstatus og projektaftaler mv.
  • har et godt overblik og udviser rettidig omhu i forhold til planlægning, styring, opfølgning og kommunikation.
Du er desuden også en ansvarlig og hjælpsom teamplayer, og selvfølgelig en god kollega.

Om os Statens It har ca. 600 ansatte, som dagligt leverer sikker og stabil it-drift til et af Danmarks mest komplekse netværk med over 700 lokationer og ca. 38.000 brugere fordelt på 21 ministerområder.

Vi tilbyder et job i en åben, uformel og dynamisk organisation, præget af et højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform med dygtige og kompetente kolleger. Hos os findes der altid en opgave som kan udvikle og udfordre dine faglige kompetencer, og vi lægger stor vægt på at vidensdeling og faglig sparring er en naturlig del af hverdagen.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Yderligere oplysninger Du vil kunne have primære arbejdssted i enten Ballerup, Sønderborg eller Aarhus.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Christina Gross Jarnit på tlf. 7231 1415 eller via mail: christina.jarnit@statens-it.dk.

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 20. juni 2023.

Jobstart er snarest muligt.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Furesø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj 2, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169493&DepartmentId=6073&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5843213

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet