IT-koordinator til Cyberdivisionens Systemforvaltningssektion (Genopslag)

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du særlig interesse for it-systemporteføljestyring og er du verdensmester i planlægningsdiciplinen?
Så bør du nu læne dig tættere på skærmen, og være klar til at tage noter – for dette kan meget vel være dit næste job!

Om os

Systemer er en afdeling med seks sektioner, hvoraf Systemforvaltning er den ene. Vi har seks sektionschefer, en håndfuld Næstkommanderende og foreløbigt ca. 50 kolleger. Så her går det stærkt…

Mit navn er Malene, og jeg er civilansat som Næstkommanderende i Systemforvaltning. Jeg vil gerne præsentere dig for vores chef, og fortælle dig lidt om hvad du kan se frem til. Han hedder Flemming, og han er en virkelig god chef. Super empatisk, proaktiv og med kæmpe JA-hat på. Han har et sundt fokus på hvordan vores sektion skal udvikle sig, og dermed også hvordan vi som medarbejdere, skal kompetenceudvikles og udfordres. Han gør sig meget umage for at have tid til at lede, og være tilstede – selv om vores generelle arbejdstempo er intenst. Han er også en benhård militærmand, men jeg ved med sikkerhed, at han glæder sig vildt meget til at du bliver ansat - for vi mangler dig!

Medarbejderne i afdeling Systemer, er både civile og militære, og det giver en særlig dynamik og alsidighed i hverdagens opgaveløsning. Afdeling Systemer er en relativ ny afdeling, så vi har fokus på at skabe en sund og rummelig kultur, med plads til sociale arrangementer, og tid til faglig inspiration og sparring med kollegaer.

I afdeling Systemer har vi ansvaret for at sikre strømlinet og effektiv forvaltning af koncernens it-systemer. Det betyder at vi varetager, og er en del af, at udvikle driften for koncernens it-systemportefølje.

Dine kommende kollegaer i Systemforvaltning har vidt forskellige baggrunde og karriereveje, men fælles for os alle er, at vi er toppassioneret for vores arbejde, og en utrolig sej flok med meget høj faglighed – og vi håber at du vil passe helt perfekt til os.

Som It-koordinator for It-handlingsplanerne, fra alle otte styrelser i Forsvarsministeriet koncern, stiller vi ultra høje krav til din evne til at planlægge og koordinere – også for andre end dig selv. Dine kompetencer som relationsskaber og brobygger, skal være stærke, for vi lover dig at du får brug for dem. I din nye arbejdshverdag, skal du navigere i brændpunktet mellem otte styrelser, Cyberdivisionen, vores it-strategi samt koordinatorerne fra styrelserne. Dit hovedansvarsområde bliver den omfattende opgave med at styre og koordinere dataindsamling, behandling –og validering af data, der skal danne grundlag for alle otte styrelsers it-handlingsplaner. Forsvarsministeriets koncern dækker over et komplekst og foranderligt it-systemlandskab, som du bliver den nye ekvilibrist i – vi kan næsten ikke vente med at møde dig, så skynd dig til tasterne.

I sektionen sætter vi faglig udvikling meget højt, og kompetenceudvikling bliver en integreret del af din udviklingsplan. Du vil fra starten blive klædt godt på til at varetage dine opgaver, og på sigt vil du få stor frihed til løsningen af opgaverne, og hvordan du griber dem an.

Om stillingen

Du vil i dit nye job få til opgave blandt andet at:
- koordinere Forsvarsministeriets styrelsers it-handlingsplaner
- støtte styrelserne i udarbejdelse af deres it-handlingsplaner
- støtte styrelserne med at holde styr på deres it-systemportefølje
- indsamle data om styrelsernes it-systemer
- være bindeled mellem Cyberdivisionen og styrelserne

Om dig

Vi ser gerne at du som vores kommende kollega har følgende kompetencer:

- verdensmester i planlægning & koordinering
- forståelse for det værnsfælles område
- selvstændigt at kunne gennemføre analyser af arbejdsopgaver
- gode skriftlige formidlings- og præsentationskompetencer på dansk og engelsk
- vedholdende, ambitiøs og ikke bange for at stille spørgsmål
- teknologisk velfunderet
- kunne lide at befinde dig ”der hvor tingene sker”
- kunne træffe beslutninger på baggrund af den viden du har i øjeblikket
- forstå værdien i en solid teamkultur
- at være i brændpunket driver dig

Ansættelsesvilkår

Du ansættes og aflønnes efter den til enhver tid gældende overenskomst. Der vil i forbindelse med en ansættelse være mulighed for forhandling af tillæg, der modsvarer dine kvalifikationer. Der er til stillingen tilknyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat under Forsvarsministeriets område, er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder bl.a., at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne gennem hele dit ansættelsesforhold.


KONTAKT OG ANSØGNING
Har du fået lyst til at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chefen major Flemming Næsby Blach, der kan træffes på telefon: 2437 6988.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Mette Karoline Kunz på telefon 4033 7880.

Ansøgningsfristen er den 30. maj 2023.
Tøv ikke med at sende din ansøgning, for vi holder samtaler løbende.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. For at komme i betragtning til stillingen skal du vedhæfte CV, ansøgning og uddannelsesbevis, samt andre relevante dokumenter.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Furesø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg 1-5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-05-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=181738&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5834696

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet