Monitoreringsspecialist til Statens It

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en analytisk holdspiller, der kan yde professionel service til kunder, leverandører og kolleger? Er du tiltalt af tanken om at arbejde med driftsopgaver, projekter og opgaver i feltet mellem kundeforventninger, brugerbehov og leverandør ønsker, og er du en multikunstner på tværs af mange teknologier, så er Statens It måske noget for dig.

Om stillingen Du vil indgå i team Driftscenter, som har ansvar for opsætning af overvågning. Dette inkluderer blandt andet udvikling og drift, tilpasset de interne teams, Driftscenteret, og ikke mindst vores kunder og leverandører. Du har mod på at scripte forskellige overvågningselementer, og sikre integration mellem vores sagssystem og overvågningsplatforme.

Du vil tilslutte dig en gruppe på tre erfarne tekniske medarbejdere, som drifter, vedligeholder og udvikler Statens It’s overvågningsplatforme. Gruppen er en del af et team på 18 medarbejdere, som også inkluderer Incident Management samt vores Overvågningsteam. Vi som glæder os til at sparre og samarbejde med dig.

Dit arbejde vil bl.a. indeholde følgende:

  • Indgå i samarbejde om udvikling af arkitektur og processer omkring opsætning af overvågning
  • Daglige driftsopgaver inden for teamets ansvarsområde. Heriblandt fejlfinding, fordeling af interne opgaver, vedligeholdelse af vores platforme, mm.
  • Indgå i dialog med relevante parter ang. udvikling, etablering, samt tilpasning af kriterier og målepunkter for overvågning.
Om dig Den ideelle kandidat kan have mange indgangsvinkler, men det vil være en fordel med en blanding af et dybdegående og bredt kendskab til nedenstående teknologier:

  • Stor erfaring med scripting, fortrinsvis Powershell
  • Erfaring med udvikling af Management Packs/Templates som basis for overvågning
  • Kendskab til brug af API anvendt i scripts, som forbindelsesled mellem produkter og systemer.
Statens It har stor fokus på at yde den bedst mulige service til kunderne. Det er derfor vigtigt, at du som person er:

  • Serviceminded
  • Ansvarlig, med en veludviklet analytisk sans
  • I stand til at holde hovedet koldt og gøre en ekstra indsats i akutte situationer
  • En holdspiller med gode samarbejdsevner, der bidrager til trivsel og et godt arbejdsmiljø
  • Stædig når det gælder om at få et teknisk problem løst, men kompromissøgende i din dialog og samarbejde med kolleger og kunder.
Om os Du bliver mødt af et fagligt velfunderet team med god humor. I det hele taget tilbyder Statens It en åben, uformel og dynamisk organisation, præget af et meget højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform med dygtige og kompetente kolleger.

Du vil få mulighed for at opnå unik erfaring og være med til at præge udviklingen på it-området på tværs af statens mange institutioner i et af Danmarks sikreste og mest komplekse it-miljøer.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til graden HEMMELIG og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Nikolaj Thune Jacobsen via mail: nikolaj.thune.jacobsen@statens-it.dk.

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 15. august 2023.

Vi holder samtaler løbende med ansættelse hurtigst muligt.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Furesø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj 2, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170122&DepartmentId=6073&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5856447

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet