BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
NU har du chancen for at blive en del af en fantastisk indskoling. På Lyngholmskolen i Farum udvider vi nemlig vores indskoling med en ny gruppeordning på kommende 0. årgang. Derfor har vi fået mulighed for at ansætte nogle ekstra medarbejdere, så vi søger med en stjernekikkert efter DIG, der som pædagog vil være med til at skabe den bedste start på skolelivet for vores elever i indskolingen.
Vi kalder samlet vores 0. og 1. årgang for MiniUniverset, og grundtanken i konceptet er, at elever og forældre skal opleve et kontinuerligt 2-årigt opstartsforløb i skolen, der er kendetegnet ved tryghed, trivsel og motiverende læring - både fagligt, personligt og socialt.
MiniUniverset består efter sommerferien af tre 0. klasser med cirka 20 elever i hver + en lille gruppe med syv elever samt to 1. klasser. Alle syv elever i den nye lille gruppe har fået bevilget ekstra støtte, så normeringen er god, da der vil blive tilknyttet en børnehaveklasseleder, en pædagog med fuld tid i skolen og en pædagog med børnetid i både skolen og fritidsordningen (FFO’en).
Alle syv elever bor i vores skoledistrikt, og den nye gruppeordning er blevet oprettet for at give dem et godt skoletilbud tæt på deres bopæl, hvor de også har mulighed for at få en skolehverdag tæt integreret i almenmiljøet.
Du kan læse mere om MiniUniverset på vores hjemmeside lyngholmskolen.furesoe.dk.
Dine mulige funktioner i MiniUniverset
Hos os vil du få en vigtig rolle som pædagog med fokus på de elever, der har brug for en ekstra kærlig hånd i ryggen. Det kan være i én af tre følgende funktioner:
- Som pædagog i den lille gruppe med syv elever på 0. årgang, hvor al børnetiden er placeret i skoletiden. I denne funktion forventes det, at du tager et stort ansvar for tilrettelæggelsen af skoledagen i tæt samarbejde med især gruppens børnehaveklasseleder.
- Som pædagog i den lille gruppe, men hvor børnetiden er placeret i både skoletiden og i FFO’en. I denne funktion vil der være mere børnetid hen over dagen og mindre forberedelsestid, og din rolle i skolen vil derfor være af mere understøttende karakter.
- Som pædagog med fuld tid i skolen, hvor din opgave i samarbejde med de øvrige medarbejdere vil være at udvikle fællesskaber og læringsmiljøer, der kan motivere alle elever til at lære og få dem til at trives som en del af et fællesskab.
Generelt er vores mission, at vi i tæt samarbejde skaber en fantastisk skole for alle vores elever, hvor god stemning, variation og kravtilpassede rammer i læringsmiljøet skal få udfordringer til at smelte væk og læringsglæde til at blomstre. Vi har en ambition om, at alle elever skal opleve at trives og lykkes i fællesskaber.
En pædagogisk og didaktisk legeplads
Som pædagog hos os vil du blive medtilrettelægger af nogle sjove og spændende dage i skolen og evt. FFO’en med fokus på den elevgruppe, vi har, og deres forskellige behov. I vores arbejde vil du derfor opleve, at vi som skole har et stort fokus på legende tilgange til læring og kreative og motiverende læringsprocesser. Forløbene kan foregå ude i klasselokalerne, i faglokaler, i vores PlaySpace (legende læringsrum) eller udenfor alt efter, hvad der giver bedst mening pædagogisk og motiverer elever og voksne. Kort sagt har vi en ambition om at skabe en varieret dag for eleverne, hvor deres kompetencer og styrker sættes i spil i små og store fællesskaber, så de udvikler selvtillid og selvværd.
Samarbejde
På Lyngholmskolen er vi organiseret i professionelle læringsfællesskaber, hvor vi reflekterer over og udvikler vores praksis sammen, og du vil som nævnt blive en del af et etableret og stærkt team med kompetente og professionelle kollegaer. Du vil både have fælles forberedelse med dine kollegaer samt individuel forberedelsestid.
Dine kompetencer
Det er ikke et krav, at du har en ph.d. i raketvidenskab, men du skal være uddannet pædagog. Du skal have motivation, kompetencer og gerne erfaring med at arbejde med børn, der profiterer af en specialpædagogisk tilgang, og det er vigtigt, at du finder stor arbejdsglæde i at give dem stjernestund i skolen. Hvis du har erfaring og kompetence til at arbejde med sprog, vil det også være kærkomment, da en del af vores elever i den lille gruppe også har behov for en ekstra kærlig hånd i ryggen til at udvikle sig sprogligt.
Du skal være en tydelig og omsorgsfuld ledestjerne, som vores elever kan navigere efter og opleve tryghed hos. Det er derfor afgørende, at du er god til at opbygge stærke relationer til eleverne, og at du samtidig kan lede klasseværelset. Det er også vigtigt, at du har et ressourcesyn på familierne og er aktiv i skole/hjem-samarbejdet, da vi anser det som en væsentlig faktor for at understøtte elevernes læring og trivsel. Det forventes også, at du kan arbejde struktureret med udgangspunkt i handleplaner, som du løbende skal være med til at reflektere over og opdatere.
Sæt dine interesser og passion i spil
Hos os vil vi selvfølgelig give dig plads til at bruge dine kompetencer i dit arbejde. Så hvis du eksempelvis brænder for noget særligt som eksempelvis udeskole, rollespil, håndværk eller musik, så skal det naturligvis tænkes ind i skoledagen, da det også er vigtigt at skabe rammer for, at de voksne også kan skabe læring med udgangspunkt i deres egne interesser og passion. Hvis du har en stor interesse i at inddrage teknologi i læringsforløb, så kan vi stolt fortælle, at vi er i gang med at blive certificeret Play@Heart-skole. Projektet, der finansieres af LEGO-fonden, er et samarbejde mellem 12 skoler og alle landets professionshøjskoler, og det har sin egen hjemmeside, hvor du kan læse mere om det.
Vores sociale liv på skolen
På Lyngholmskolen har vi et stærkt kollegialt fællesskab. Udover at være professionelle sammen, så har vi det også sjovt og hyggeligt i hinandens selskab. Vores personaleområde er altid fyldt med dejlige og imødekommende kollegaer - både pædagoger, lærere, ledelse og andre medarbejdere.
Om skolen
Lyngholmskolen - en veletableret, attraktiv folkeskole i Farum med 550 elever og 75 lærere, børnehaveklasseledere og pædagoger. Skolen er det positive tilvalg for de fleste forældre i distriktet, og vores elever er den fantastiske sum af de forskelle og fællestræk, der karakteriserer Farum. Vi er også Furesø Kommunes læse- og sprogtilbud for elever med læseudfordringer fra 7. til 9. årgang, og så har vi Lyngholmskolens gruppeordning, der er en selvstændig afdeling for elever med socioemotionelle vanskeligheder. Vores fritidstilbud er velfungerende og stærkt integreret i skolens dagligdag.
Send os en ansøgning
Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer. Løn- og ansættelsesforhold sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny Løn med tiltrædelse 1. juni 2024 eller snarest muligt. Hvis du af en eller anden god grund først kan starte 1. august, så søg stillingen alligevel. Nogle gange kan det føles vigtigt at få afsluttet noget, som man er i gang med i et skoleår, og det skal ikke stå i vejen for din mulighed for at få job hos os, hvis matchet er det helt rigtige.
Hvis du mener, at du er den stjerne-pædagog, vi spejder efter, og du gerne vil være en del af vores fællesskab, så affyr din ansøgning om 5, 4, 3, 2, 1...
Hvis du ringer og forstyrrer os, fordi du har spørgsmål og er nysgerrig efter at vide mere, så skal du ikke APOLLOgize. Ring til souschef og afdelingsleder for MiniUniverset, Mike Friis Østgaard, på 72164082 eller skriv på mail mfo4@furesoe.dk. Du kan også kontakte skolens kontroltårn (vores skønne sekretær Marie-Louise) på telefon 7235 7100 eller mail lyngholmskolen@furesoe.dk, hvis du ikke har fået fat i Mike, men ønsker en aftale om et telefonmøde eller besøg på skolen.
I ansøgningen må du meget gerne angive, hvilken/hvilke funktion(er) du er mest interesseret i.
Ansøgningsfristen er torsdag d. 19/4-2024 kl. 23.59.
Vi afholder ansættelsessamtaler løbende og senest onsdag d. 24/4-2024 fra kl. 13.45.
Praktisk
Der indhentes referencer fra tidligere ansættelsesforhold, hvis du kommer i betragtning til stillingen.
I Furesø Kommune sker løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny Løn.
Job i Furesø? Kom og vær med!
I Furesø skaber vi løsninger sammen. Med kolleger på tværs af organisationen. Med brugere og borgere – ja med alle, vi er kommune for.
Fællesskaberne er vores svar på de udfordringer, vores velfærdssamfund står foran i de kommende år, hvor flere får brug for velfærdsydelser og over længere tid. Og hvor nye ideer derfor skal forny den service, vi yder.
Derfor giver vi plads til mødet mellem fagene og mellem mennesker, for det er her, innovationen opstår. Vi koordinerer med hinanden på tværs af titler og fagligheder, og vi holder godt styr på den daglige drift for at skabe sammenhæng for vores borgere. Vores hverdag har fokus på nærvær fremfor fravær på en sund arbejdsplads med røgfri arbejdstid. Så kom og vær med. Vi har også plads til dig.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=ed26ff76)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Furesø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Lyngholmskolen, Hvilebækgårdsvej, 3520 Farum
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6021409