Teamleder til kriminalitetsforebyggende ny enhed i Ballerup Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ønsker du et spændende job inden for det forebyggende område, hvor du i samarbejde med dine engagerede og fagligt dygtige medarbejdere sætter retningen for en nyetableret enhed, der har til formål at forebygge kriminalitet?

Så er det dig, vi mangler som teamleder i Ballerup Kommune.

Ballerup Kommune ønsker at samle de forebyggende indsatser i et samlet team under Center for Arbejdsmarked. Teamets formål er, at sikre en bedre, hurtigere og mere koordineret opgaveløsning målrettet de (potentielt) kriminelle miljøer i kommunen. En samlet enhed skal skabe mulighed for at imødekomme de politiske ambitioner for den kriminalitetsforebyggende indsats, som, ud over et effektivt internt samarbejde, også omfatter behovet for, at vores eksterne samarbejdsparter oplever, at samarbejdet med Ballerup kommune er enkelt, effektivt og velkoordineret.

Du bliver en del af Center for Arbejdsmarked, hvor du er teamleder for enheden og dens indsatser.

Dine vigtigste opgaver
Som teamleder for den forebyggende enhed har du det faglige og personalemæssige ansvar. Du skal være spydspids i koordineringen og kommunikationen internt såvel som eksternt inden for et område med stor politisk bevågenhed.

Sammen med afsnitslederen vil du skulle stå i spidsen for en nyetableret fælles enhed, hvor medarbejderne er vant til at arbejde selvstændigt og ansvarsbevidst. De præcise ansvarsområder vil ske i en dialog mellem afsnitslederen, centerchefen for Center for Arbejdsmarked og dig.

Det er endvidere en vigtig opgave, at der fortsat kan sikres tæt samarbejde med Ballerup Kommunes øvrige centre, herunder Center for Børne- og Ungerådgivning, Center for Skoler og Institutioner (klubber, skoler m.v.) og Center for Ejendomme (vagtkorps m.v.) samt alle vores eksterne samarbejdspartnere. 

Dine kompetencer
Du kommer til en enhed med høj faglighed og fokus på fortsat udvikling af kerneopgaven. Vi trives med en travl hverdag. Du skal være med til at sætte ramme og retning og gøre det i en inddragende og tillidsskabende ånd.

  • Du har erfaring og viden om relevante velfærdsområder, SSP-samarbejdet, gadeplansindsatsen samt de helhedsorienterede indsatser, og du kan omsætte din viden til konkrete løsninger i en tværfaglig ramme
  • Din faglige styrke og din politiske tæft skal være med til at udvikle og fastholde meningsfuld sammenhæng mellem strategi og indsats
  • Som en del af den ledelsesmæssige organisation, skal du understøtte den ledelsesmæssige strategi med kvalitet i opgaveløsningerne
  • Din ledelsesstil skal være tillidsbaseret og inddragende samtidig med at du er tydelig og rammesættende
  • Du skal kunne bevare roen og overblikket i pressede situationer, så du kan træffe de rigtige beslutninger på en ansvarsfuld og inddragende måde
  • Du er god til at tilegne dig ny viden og lovgivning og kan have mange bolde i luften på én gang
  • Du formår at skabe en tillidsfuld dialog og åben kommunikation mellem medarbejdere og ledelse.

Det får du hos os
Du bliver en del af et engageret og ambitiøst center, hvor du kan forvente kollegial og ledelsesmæssig sparring og støtte. Stillingen lægger op til, at du er god til at arbejde og lede på tværs - herunder at du tør dele dit ledelsesrum med dine kolleger, så I sammen drifter og udvikler indsatser og tilbud til gavn for jeres fælles borgere og virksomheder.

Vi lægger vægt på at sikre et arbejdsmiljø, hvor vi udvikler os fagligt og personligt i samspil med hinanden.

Vi arbejder i storrumskontor med aktivitetsbaseret indretning og clean desk princip.

Derudover venter dig:

  • En hverdag, hvor du har stor indflydelse på mål og retning for den kriminalitetsforebyggende enhed og den daglige opgavetilrettelæggelse
  • Flekstid, betalt frokostpause, omsorgsdage til børn og seniorordning
  • Personaleforeninger, kantine, sociale arrangementer og fitnessrum
  • Arbejdsplads, der er tæt på s-togstation og som har gode cykelstier og gratis parkering
  • Uddannelses- og udviklingsmuligheder.

Hvem er vi
Ballerup Kommune ønsker at samle de forebyggende indsatser i et samlet team under Center for Arbejdsmarked. Der er behov for en mere tydelig organisering af indsatsen for at forebygge og modvirke kriminalitet således, at det er enkelt og entydigt for alle relevante aktører, hvordan man bidrager med viden, information og indsatser.

Forebyggelsesenheden består af vores SSP konsulenter, Gadeplansmedarbejdere, Den Lille Enhed (vores rocker/bandeenhed) samt vores to kriminalitetsforebyggende myndighedsrådgivere til unge under 18 år.

  • SSP er en netværksarbejdsmetode, hvor man løser opgaver lokalt og samarbejder med de unge, deres forældre og lokale og centrale aktører om tiltag, der kan forebygge og i mange tilfælde bryde børn og unges risikoadfærd i skolen, fritidslivet og i lokalområderne. SSP består af tre SSP-konsulenter.
  • Gadeplansmedarbejderne udfører opsøgende arbejde på gadeplan og arbejder med opbygning af tillidsbaserede relationer i de områder i kommunen, hvor børn og unge hænger ud. Tillidsbaserede relationer er afgørende for, at gadeplansteamet kan fange bekymringstegn og risikoadfærd hos unge på et tidligt stadie og motivere dem til at tage ansvar for at ændre adfærd og hjælpe dem til at indgå i sundere fælleskaber.
  • Den Lille Enhed er en del af Ballerup Kommunes nuværende kriminalitetsforebyggende og resocialiserende indsats for borgere over 18 år. På baggrund af beskæftigelseslovgivning og tværfagligt samarbejde med interne og eksterne partnere sikrer Den Lille Enhed, at borgere, der ønsker en resocialiserende indsats med fokus på arbejde og uddannelse som endemål tilbydes meningsfulde forløb. Derudover sikrer Den Lille Enhed, at retten til hjælp følges af pligten til at yde. Den Lille Enhed består af tre koordinerende myndighedssagsbehandlere og en virksomhedsmentor.
  • Sidst men ikke mindst består forebyggelsesenheden også af to kriminalitetsforbyggende myndighedsrådgivere til unge under 18 år, som arbejder målrettet efter serviceloven med at understøtte de unge, som er i eller på kanten af en kriminel løbebane. Alt foregår i en tæt dialog med de unge og deres familier og der tages udgangspunkt i deres ønsker og behov, så der i fællesskab skabes de bedste forudsætninger for at den unge udvikler sig positivt.

Som teamleder refererer du til afsnitslederen, der også er leder for Borgerservice, Ydelser, Pension, Sygedagpenge og CPR og Kontrol. Ud over afsnitslederen er der ansat to yderligere teamledere, og der er ca. 70 medarbejdere i hele afsnittet.

Vil du vide mere
Har du spørgsmål om stillingens indhold, er du velkommen til at kontakte Borgerservice- og ydelseschef Maria Mankov på telefon 2399 3543.

Du kan mere læse om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk.

Links

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. august 2023.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 22. juni 2023.

Ansøgningsfrist: den 13. juni 2023

Vi tilbyder løn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.



Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning.

Vi glæder os til at møde dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Furesø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://job.ballerup.dk/ad/teamleder-til-kriminalitetsforebyggende-ny-enhed-i-ballerup-kommune/kgrgj5/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5836616

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet