BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi udvikler og udvider vores socialpædagogiske praksis og søger derfor nye kolleger, der kan samarbejde med komplekse borgere med behov for støtte på tværs af både uge og døgn.
Vi arbejder ud fra en recovery-orienteret og rehabiliterende tilgang, og omsætter begreberne fra teori til det praktiske arbejde og gennem faglige drøftelser og fast supervision.
Vores intention er hele tiden at følge med udviklingen – og det betyder, at vi har fokus på tendenser, løbende optimering og forandringspotentialer.
Dine vigtigste opgaver
Kerneopgaven som vejleder inden for §85-området er at understøtte borgerne til at mestre livet ud fra borgernes egne ønsker. I vores nye tilbud ønsker vi at tilbyde de borgere, som har behov for det, vejledning og støtte både dag og aften – og på alle årets dage.
Denne nye praksis vil formentlig udvikle sig over det kommende år – hvor de løbende erfaringer, vi får med opgaven, vil integreres og tilpasses den virkelighed, vi møder.
Din arbejdstid er selvtilrettelæggende, og du skal være indstillet på at bidrage til opgaverne, der hvor der er brug for det.
Dine kompetencer
Du har en videregående uddannelse indenfor social- eller sundhedsområdet. Du må gerne være nyuddannet. Vi lægger vægt på, at du har nogen erfaring med målgrupper inden for eksempelvis social udsathed, autisme eller udviklingshæmning.
Du har en professionel og tydelig faglig profil, og du arbejder ud fra en overordnet målsætning om, at samarbejdet med borgerne i videst mulig forstand skal medvirke til at øge borgernes selvstændighed og uafhængighed af støtte.
Vi arbejder både med individuelle og gruppebaserede forløb, og dine erfaringer og gode idéer til udvikling af indsatser og tilbud er meget velkomne.
Du forventes at kunne reflektere over de forløb, som du har ansvaret for, og du må gerne kunne se idéen i at lade dig udfordre, der hvor udviklingen i borgerforløbet er minimal eller stagnerer.
Vi forventer, at du har grundlæggende it-kompetencer og evner at arbejde struktureret med data og skriftlig kommunikation.
Det får du hos os
- Tværfaglig sparring og samarbejde med kompetente kolleger
- Dynamisk organisation, der sætter borgeren i fokus og hvor vi prioriterer det gode humør
- Fleksibilitet inden for selvstyrende teams
- Myndighed og udførende funktioner dør-om-dør i samme hus
Din arbejdstid og opgaver tilrettelægger du i samarbejde med dine kolleger i det mindre selvstyrende team.
Hvem er vi
Brydehuset består af omkring 100 medarbejdere, der alle arbejder med det specialiserede socialområde i Ballerup Kommune. Vi hører organisatorisk til under Center for Arbejdsmarked ud fra et perspektiv om at bringe alle borgere tættere på uddannelse og beskæftigelse.
Brydehuset har en vision om at være Danmarks mest anerkendte samskaber af sociale indsatser inden for rusmidler, socialpsykiatri og udviklingshæmning. Vi er en dynamisk, tværfaglig organisation med flere end 14 forskellige faggrupper, der sammen skal skabe de mest kvalificerede tilbud til de borgere, vi samarbejder med.
Begreber som social kapital, arbejdsmiljø og trivsel på arbejdspladsen er meget væsentlige for den måde, hele organisationen samarbejder på. Vi har de seneste tre år modtaget anerkendelse som en Danmarks bedste arbejdspladser i samarbejde med Great Place to Work – og det er vi stolte af. Det stiller krav til, at du som medarbejder bidrager ind i husets vision og værdier. Til gengæld tilbyder vi en arbejdsplads med højt til loftet, en god og positiv ånd og de bedste kolleger, du kan ønske dig.
Vil du vide mere
Du er velkommen til at stille spørgsmål til stillingen til Centerleder Ann Dorte Ahrenskjær på telefon 2069 1396.
Du kan læse mere om Brydehuset på www.brydehuset.dk og om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk.
Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er 1. august 2023.
Ansøgningsfrist: den 18. juni 2023
Vi tilbyder løn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.
Vi glæder os til at møde dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Furesø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Ballerup Kommune, Brydehusvej, 12, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://job.ballerup.dk/ad/vejledere-til-det-specialiserede-socialomrade/ky5eg5/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5846330