BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
NU har du chancen for at skyde det nye år ind med et BRAG af en mulighed for at blive en del af en fantastisk indskoling. På Lyngholmskolen i Farum har vi nemlig fået mulighed for at ansætte en ekstra medarbejder, så vi søger med en stjernekikkert efter DIG, der vil være med til at skabe den bedste start på skolelivet for vores børn på 0. og 1. årgang.
Vi kalder samlet vores 0. og 1. årgang for MiniUniverset, og grundtanken i konceptet er, at elever og forældre skal opleve et kontinuerligt 2-årigt opstartsforløb i skolen, der er kendetegnet ved tryghed, trivsel og motiverende læring - både fagligt, personligt og socialt.
MiniUniverset består i alt af to 0. klasser og tre 1. klasser. Du kan læse mere om MiniUniverset på vores hjemmeside lyngholmskolen.furesoe.dk.
Din funktion i MiniUniverset
Hos os vil du få en vigtig rolle som ekstra børnehaveklasseleder eller lærer omkring vores to 0. klasser, der i alt består af 44 elever. Vi har allerede to børnehaveklasseledere og to skolepædagoger som primære voksne på 0. årgang. Sammen skal I skabe en god skole for alle vores børn, hvor god stemning, variation og kravtilpassede rammer i læringsmiljøet skal få udfordringer til at smelte væk og læringsglæde til at blomstre. Vi har en ambition om, at alle børn skal opleve at trives og lykkes i fællesskabet.
Vi organiserer os på måder, der bedst understøtter børnenes læring og trivsel. I din funktion skal du derfor forvente at arbejde på forskellige måder i samarbejdet med dine kollegaer. Du kan komme til at indgå som co-teacher i en klasse. Du kan indgå i en holddelingsstruktur, hvor der arbejdes med mindre hold. Eller du kan arbejde med en gruppe børn i vores mellemform "Pluto".
"Pluto"
Som et nyt tiltag i MiniUniverset har vi i slutningen af sidste skoleår skabt rammer for de af vores børn, der har behov for at være i en anden kontekst end klassen i noget af skoledagen. Vi kalder tiltaget for "Pluto", og i praksis er det en mellemform med eget lokale, og det fungerer som en fleksibel mulighed for at tilbyde en alternativ kontekst til børn fra både 0. og 1. klasse i hverdagen.
Opgaven i Pluto består i at tilpasse sig børnenes behov og på den måde skabe et godt skoleliv for dem med udgangspunkt i deres forudsætninger, og det de har brug for at lære. Det betyder i praksis, at vi øver os i at skræddersy skoledagen til børnenes behov og skabe mulighed for, at de både kan være tilknyttet et mindre fællesskab i "Pluto" og det store klassefællesskab.
Vi håber, at Pluto som tiltag vil medvirke til, at færre børn segregeres til specialtilbud, fordi vi lykkes med at skabe et fleksibelt skoletilbud, som de trives og udvikler sig i.
Du vil altså blive medtilrettelægger af nogle sjove og spændende skoledage med fokus på den børnegruppe, vi har, og deres forskellige behov. I vores arbejde vil du derfor opleve, at vi som skole har et stort fokus på legende tilgange til læring og kreative og motiverende læringsprocesser. Forløbene kan foregå ude i klasserne, i faglokaler, udenfor eller i Pluto-lokalet - alt efter, hvad der giver bedst mening pædagogisk og motiverer børn og voksne. Kort sagt har vi en ambition om at skabe en varieret skoledag for børnene, hvor deres kompetencer og styrker sættes i spil i små og store fællesskaber, så de udvikler selvtillid og selvværd.
Samarbejde
På Lyngholmskolen er vi organiseret i professionelle læringsfællesskaber, hvor vi reflekterer over og udvikler praksis sammen, og du vil som nævnt blive en del af et etableret og stærkt team med kompetente og professionelle kollegaer. Du vil både have fælles forberedelse med dine kollegaer samt individuel forberedelsestid. Konkret er du med til MiniUniversets teammøde hver tirsdag fra 9.50-11.20, og den fælles forberedelsestid for børnehaveklasselederne og pædagogerne er lige nu placeret i et enkelt morgenbånd og to eftermiddage efter undervisningen.
På Pluto har vi også en ressourcepædagog med specialpædagogiske kompetencer på fuld tid, som du også vil få et tæt samarbejde med. Pædagogens primære fokus er på 1. årgang, men der samarbejdes om indsatserne, og når det giver pædagogisk mening, kan I arbejde sammen om forløb i "Pluto", hvor der indgår elever fra både 0. og 1. årgang.
Dine kompetencer
Det er ikke et krav, at du har en ph.d. i raketvidenskab, men du skal være uddannet pædagog eller lærer. Du skal have motivation, kompetencer og gerne erfaring med at arbejde med børn, der profiterer af en specialpædagogisk tilgang, og det er vigtigt, at du finder stor arbejdsglæde i at give dem stjernestunder i skolen. Hvis du har erfaring og kompetencer til at arbejde med dansk som andetsprog, vil det også være kærkomment, da en del af vores børn også har behov for en ekstra kærlig hånd i ryggen til at udvikle sig sprogligt. Du skal være en tydelig og omsorgsfuld ledestjerne, som vores børn kan navigere efter og opleve tryghed hos. Det er derfor afgørende, at du er god til at opbygge stærke relationer til børnene, og at du samtidig kan lede klasserummet.
Det er også vigtigt, at du har et ressourcesyn på familierne og er aktiv i skole/hjem-samarbejdet, da vi anser det som en væsentlig faktor for at understøtte børnenes læring og trivsel.
Dudov vil vi selvfølgelig give dig plads til at bruge dine kompetencer i dit arbejde. Så hvis du eksempelvis brænder for noget særligt som eksempelvis udeskole, rollespil, håndværk eller musik, så skal det naturligvis tænkes ind i skoledagen, da det også er vigtigt at skabe rammer for, at de voksne også kan skabe læring med udgangspunkt i deres egne interesser og passioner. Hvis du har en stor interesse i at inddrage teknologi i læringsforløb, så kan vi stolt fortælle, at vi er i gang med at blive certificeret Play@Heart-skole. Projektet, der finansieres af LEGO-fonden, er et samarbejde mellem 12 skoler og alle landets professionshøjskoler, og det har sin egen hjemmeside, hvor du kan læse mere om det.
Vores sociale liv på skolen
På Lyngholmskolen har vi et stærkt kollegialt fællesskab. Udover at være professionelle sammen, så har vi det også sjovt og hyggeligt i hinandens selskab. Vores personaleum er altid fyldt med dejlige og imødekommende kollegaer - både pædagoger, lærere, ledelse og andre medarbejdere.
Om skolen
Lyngholmskolen - en veletableret, attraktiv folkeskole i Farum med 540 elever og 75 lærere, børnehaveklasseledere og pædagoger. Skolen er det positive tilvalg for de fleste forældre i distriktet, og vores elever er den fantastiske sum af de forskelle og fællestræk, der karakteriserer Farum. Vi er også Furesø Kommunes læse- og sprogtilbud for elever med læseudfordringer fra 7. til 9. årgang, og så har vi Lyngholmskolens gruppeordning, der er en selvstændig afdeling for elever med socioemotionelle vanskeligheder. Vores fritidstilbud er velfungerende og stærkt integreret i skolens dagligdag.
Send os en ansøgning
Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer. Løn- og ansættelsesforhold sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny Løn med tiltrædelse 1. januar 2024 eller snarest muligt. Hvis du mener, at du er den stjerne-børnehaveklasseleder eller lærer, vi spejder efter, og du gerne vil være en del af vores fællesskab, så affyr din ansøgning om 5, 4, 3, 2, 1...
Hvis du ringer og forstyrrer os, fordi du har spørgsmål og er nysgerrig efter at vide mere, så skal du ikke apologize. Ring til souschef og afdelingsleder for MiniUniverset, Mike Friis Østgaard, på 72164082 eller skriv på mail mfo4@furesoe.dk. Du kan også kontakte skolens kontroltårn (vores skønne sekretær Marie-Louise) på telefon 7235 7100 eller mail lyngholmskolen@furesoe.dk, hvis du ikke har fået fat i Mike, men ønsker en aftale om et telefonmøde eller besøg på skolen.
Ansøgningsfristen er torsdag d. 23/11-2023 kl. 23.59. Vi afholder
Praktisk
Der indhentes referencer fra tidligere ansættelsesforhold, hvis du kommer i betragtning til stillingen.
I Furesø Kommune sker løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny Løn.
Job i Furesø? Kom og vær med!
I Furesø skaber vi løsninger sammen. Med kolleger på tværs af organisationen. Med brugere og borgere – ja med alle, vi er kommune for.
Fællesskaberne er vores svar på de udfordringer, vores velfærdssamfund står foran i de kommende år, hvor flere får brug for velfærdsydelser og over længere tid. Og hvor nye ideer derfor skal forny den service, vi yder.
Derfor giver vi plads til mødet mellem fagene og mellem mennesker, for det er her, innovationen opstår. Vi koordinerer med hinanden på tværs af titler og fagligheder, og vi holder godt styr på den daglige drift for at skabe sammenhæng for vores borgere. Vores hverdag har fokus på nærvær fremfor fravær på en sund arbejdsplads med røgfri arbejdstid. Så kom og vær med. Vi har også plads til dig.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=dc97f78e)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Furesø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Lyngholmskolen, Hvilebækgårdsvej, 3520 Farum
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5936421